Szkolny Klub Gier Planszowych

"Planszopernik"

postac3kupiec Jan Donin - to on zdradził murarza Nicolausa Sedera. Jest przebiegły, chciwy i sprytny. Nie boi się duchów, a Szarlej czując w nim bratnią duszę, będzie starał się mu pomagać, jak może. Kupiec może poruszyć dodatkowo w każdej kolejce postać ducha Szarleja, poza akcją wynikającą z rzutu kośćmi.

 

 

 



postac1Oda, córka rajcy Maurycego Strachwitz'a - młoda dziewczyna, zwinna, szybka. Potrafi bezszelestnie poruszać się po korytarzach tajemniczych podziemi. Gdy spotka ducha Szarleja lub będzie przechodzić przez kafelek, na którym się duch znajduje ? do próby obrony przed duchem może użyć ? czterech kości.

 



postac2mistrz górniczy - Wojciech
Stelczner. Jako jedyny z czwórki poszukiwaczy ma doświadczenie w pracy pod ziemią. Potrafi za pomocą swojego kilofa przebić się przez zasypany korytarz lub chodnik, obracając kafelek ?zawału? na drugą stronę nie używając do tego akcji z kości.

 





postac4mieszczka Adela -
żona starosty bytomskiego Leopolda Bujakowskiego. Adela spotkała już Świetlika w swoim życiu. Było to wtedy, gdy zgubiła się w miechowickich lasach. Duch pomógł jej znaleźć drogę i bezpiecznie odprowadził, aż pod mury miasta. Także teraz będzie ją wspierał w poszukiwaniach skarbów, przenosząc ją do innych części podziemi, nawet wtedy, gdy na miejscu spotkania ze Świetlikiem (kafelek z pochodnią) nie ma żetonu. Jednak by z tej akcji skorzystać musi wyrzucić na kości ?ducha?.

Kwartaliki

Spotkania z Planszówkami

Wspierają nas